Spisning med udsigt
På det femstjernede Marriott Hotel midt i København har restaurantens indretning fået en opgradering til tidens præferencer for materialer og farver og ikke mindst en effektiv akustik.
På Kalvebod Brygge er der tryk på bylivet og trafikken, mens man på vandsiden af Marriott Hotel mærker en anden ro. Urban Agency har blandt andet haft til opgave at indrette det store restaurantområde, som også strækker sig ud på terrasserne mod vandet. Med sikker hånd er der skabt en linje igennem indretningen, som på én gang skal opfylde mange praktiske krav og have en ubesværet elegance. Inspirationen har været at komme tættere på vandet, som er en af Københavns kendetegn.
Restauranten byder på morgenmad for hotellets gæster hver morgen og senere serveres frokost og a la carte middag for gæster også udenfor hotellet. Store, bløde gardiner hjælper med at skabe sektioner afhængigt af dagen og eventuelle selskaber.
Loft med mange funktioner
Natur kan siges at være et gennemgående element og motiv i spiseområdet. Træ er anvendt til en stor del af møblementet kombineret med kobber og søgræs på vægflader. Havet har inspireret til den blå farve i indretningen, og lofternes linjer peger mod vandet uden for vinduerne. Akustik er meget vigtigt i en stor, åben restaurant, og arkitekterne har anvendt alle flader til lydabsorbering herunder søgræs, gardiner, gulv og ikke mindst lofter.
Troldtekt line Plus baseret på FUTURECEM er ekstra lydabsorberende og her malet i en specialfarve, som har både den varme og tyngde, som rummet kan bruge. Linjerne følger loftets tre niveauer, som gradueres mod facaden. Inspektionslemme integreret i loftet giver adgang til tekniske justeringer. Loftet spiller i høj grad rollen som det element, der skaber en rolig homogenitet, og som får et fint modsvar af møbler i klare farver og en velkomponeret lyssætning.